14 septembre 2015 | San Mateo, CA Et Ville de Québec, QC

Coveo Completes Security Evaluation for Cloud-Based Intelligent Search Offerings

Marking its commitment to be the most secure intelligent search provider in the marketplace, Coveo announced that it has completed a comprehensive evaluation of data security and compliance procedures and processes. Coveo engaged with Brightline CPAs & Associates, which conducted a series of tests to evaluate the effectiveness of operations and controls that address data integrity and security.

With data security threats on the rise across various industries and around the world, Coveo recognizes how important it is to provide clients of its cloud, intelligent search offerings with the highest security standards. Over the years, Coveo has implemented a set of industry-standard operations, infrastructure and services to ensure the integrity and privacy of customer data, including:

• SOC II and SOC I examinations
  • Strong logical and physical access controls
  • Systematic application and source code scanning
  • Comprehensive background checks on all employees
  • 24/7/365 live, dedicated operations and security teams
  • Formal, ongoing 3rd party compliance and security reviews

“Coveo has always sought to maintain the most stringent practices related to software development and storing, accessing and processing customer data,” says Marc Sanfacon, SVP of Technology at Coveo. “We’re committed to the highest standards to guarantee the security of our customer’s data as we continue to lead the search marketplace in cloud computing.”

Named the most innovative leader in the 2015 Gartner Enterprise Search Magic Quadrant for the second consecutive year, Coveo was cited in the report for its commitment to security, with the analysts noting, “Coveo offers unusually rich security functions.”

Quelques mots sur Coveo

Coveo transforme les pratiques d’entreprise en maximisant la pertinence des informations et en améliorant les connaissances des employés grâce à sa technologie de recherche intelligente, partout où les clients interagissent et où les gens travaillent. Les applications de recherche intelligente de Coveo exploitent la puissance des informations fragmentées à travers l’écosystème TI d’une entreprise, en mode serveur ou infonuagique, pour faire ressortir ce qui compte vraiment : l’information adéquate, les personnes, les produits et les services au moment voulu. Reconnue par Gartner comme le leader le plus visionnaire dans les technologies de recherche d'entreprise et comme leader dans la catégorie Big Data Search and Knowledge Discovery par Forrester Research, Coveo propose des applications de recherche intelligente permettant aux entreprises d’offrir des solutions de libre-service, de développer des centres de service à la clientèle performants, et de cultiver la collaboration à travers toute une organisation. Grâce aux normes de sécurité les plus élevées de son industrie, à la connectivité la plus étendue, et à un contrôle constant de la pertinence et de la configurabilité, Coveo supprime la complexité pour livrer une information efficace et rapide, à chaque fois, avec la seule plateforme de recherche intelligente entièrement intégrée en mode infonuagique. La clientèle de Coveo comprend plus de 1 500 sociétés internationales, de moyenne ou de grande taille, réparties dans un grand nombre d’industries. Coveo crée des partenariats avec certains des plus grands écosystèmes TI pour entreprises au monde, comme celui de Salesforce, où des informations contextuelles émanant de l’extérieur de la plateforme s’avèrent essentielles pour offrir une expérience de recherche unifiée à leurs clients. Pour plus d’informations, veuillez visiter www.coveo.com, et nous suivre sur le blogue Coveo et nos comptes LinkedInTwitter et YouTube.