26 mai 2015 | Ville de Québec, QC

Active Commerce 3.2 Update Implements Coveo's Enhanced Search Functionality

Features include increased search accuracy and customized results

Active Commerce, a leader in e-Commerce and part of the Sitecore Technology Partner Ecosystem, today announced the release of version 3.2 which includes out-of-the-box integration with Coveo’s advanced enterprise search technology.

“Search is one of the most powerful drivers of visitor engagement and online conversions,” said JP Provencal, SVP of Strategic Alliances at Coveo. “Our seamless integration with products like Active Commerce will help create a more robust website that provides personalization and increased search accuracy for Sitecore clients.”

Coveo has worked closely with Sitecore engineers to integrate its powerful search functionality into the Sitecore platform and with this addition, Active Commerce can provide clients with the ability to offer contextually relevant product information and knowledge based on the visitor’s previous interactions with the brand.

The Coveo integration creates a more personalized customer engagement for customers, resulting in higher conversion rates and increased sales. “Implementing Coveo’s advanced search into Active Commerce 3.2 provides a tremendous benefit and opportunity for our clients that will ultimately increase their e-commerce objectives,” said Eric Allen, president of Active Commerce. “This is an exciting addition to Active Commerce and one we think will help continue to elevate our platform.”

“Search plays such an essential role in the customer experience,” says Darren Guarnaccia, Chief Strategy Officer of Sitecore. “Seeing our technology partners work together to create a fully integrated search solution within Active Commerce clearly demonstrates this.”

Coveo has specialized in utilizing search to maximize website performance with its award-winning Coveo for Sitecore solution. Coveo for Sitecore enables companies to quickly configure and easily manage dynamic search experiences on Sitecore websites, and is the industry’s only full-featured search engine fully integrated with the Sitecore Platform. Coveo offers a free version of its Coveo for Sitecore solution. Sitecore customers can download Coveo for Sitecore - Free Edition here

To experience a demo of Active Commerce or learn more about their e-commerce solution, please visit www.activecommerce.com.

About Active Commerce

Active Commerce provides e-commerce and product catalog functionality for Sitecore, enabling developers and content administrators alike to work within one unified platform for content, marketing and commerce. Active Commerce’s Sitecore integration allows customer to run successful digital experiences, including Marketing Automation, Experience Management, Business Analytics, Product Information Management, and Digital Asset Management in addition to e-commerce.

For more information, visit www.activecommerce.com.

Quelques mots sur Coveo

Coveo transforme les pratiques d’entreprise en maximisant la pertinence des informations et en améliorant les connaissances des employés grâce à sa technologie de recherche intelligente, partout où les clients interagissent et où les gens travaillent. Les applications de recherche intelligente de Coveo exploitent la puissance des informations fragmentées à travers l’écosystème TI d’une entreprise, en mode serveur ou infonuagique, pour faire ressortir ce qui compte vraiment : l’information adéquate, les personnes, les produits et les services au moment voulu. Reconnue par Gartner comme le leader le plus visionnaire dans les technologies de recherche d'entreprise et comme leader dans la catégorie Big Data Search and Knowledge Discovery par Forrester Research, Coveo propose des applications de recherche intelligente permettant aux entreprises d’offrir des solutions de libre-service, de développer des centres de service à la clientèle performants, et de cultiver la collaboration à travers toute une organisation. Grâce aux normes de sécurité les plus élevées de son industrie, à la connectivité la plus étendue, et à un contrôle constant de la pertinence et de la configurabilité, Coveo supprime la complexité pour livrer une information efficace et rapide, à chaque fois, avec la seule plateforme de recherche intelligente entièrement intégrée en mode infonuagique. La clientèle de Coveo comprend plus de 1 500 sociétés internationales, de moyenne ou de grande taille, réparties dans un grand nombre d’industries. Coveo crée des partenariats avec certains des plus grands écosystèmes TI pour entreprises au monde, comme celui de Salesforce, où des informations contextuelles émanant de l’extérieur de la plateforme s’avèrent essentielles pour offrir une expérience de recherche unifiée à leurs clients. Pour plus d’informations, veuillez visiter www.coveo.com, et nous suivre sur le blogue Coveo et nos comptes LinkedInTwitter et YouTube.