25 août 2014 | San Mateo, CA Et Ville de Québec, QC

Coveo a Signature Sponsor of Sitecore Symposiums 2014

Coveo to speak on the business impact of personalized, predictive website search at Sitecore s premier conferences for customers and partners

Coveo is proud to announce its sponsorship of two premier events for Sitecore customers, partners, and developers. Coveo is the Signature Sponsor of Sitecore Symposium 2014 Las Vegas on September 8-10, as well as an Engagement Sponsor of Sitecore Symposium 2014 Barcelona on September 15-17. At the Las Vegas Symposium, Coveo’s president and chief technology officer Laurent Simoneau will present alongside Patrick Schweizer, Sitecore’s director of product marketing about personalized and relevant search experiences on Tuesday, September 9 at 4:30 p.m.

Simoneau’s session will highlight how contextual, personalized search experiences impact a website’s performance and discuss how to make personalized search a reality on the Sitecore platform. Attendees will learn how Sitecore and Coveo enable marketers to build powerful search experiences that connect website visitors with the personalized messaging and product offers that drive customer engagement and conversions.

“The Sitecore Symposiums in Las Vegas and Barcelona are wonderful opportunities to meet with Sitecore customers, partners, and thought leaders from around the world, and share best practices about how to harness the power of search to drive customer engagement,” said JP Provencal, senior vice president of strategic alliances at Coveo. “As a strategic technology partner of Sitecore, we are proud to support both events this year, and look forward to connecting with the global Sitecore community.”

“As organizations look to enhance the online brand experience, marketers are increasingly deploying contextual search to deliver individualized search-based experiences that precisely matches each customers’ needs and intent,” said Darren Guarnaccia, chief strategy officer at Sitecore. “The Coveo/Sitecore partnership recognizes the key role search plays in the experience marketing mix.”

More than 100 innovative companies use Coveo for Sitecore to build and manage advanced and personalized search experiences, utilizing the same Sitecore tools they use to manage the rest of their site. To learn more about the world’s only complete and fully supported website search solution that is seamlessly integrated with Sitecore’s Customer Experience Platform, visit Coveo at www.coveo.com/sitecore, and read about the power of website search on the Sitecore Best Practices Blog.

Coveo fournit des solutions de recherche qui consolident l’information et la rend disponible de manière personnalisée pour chaque employé, agent de service-client, et pour chaque client visiteur sur le site web. La technologie de recherche et de pertinence de Coveo propulse une nouvelle génération plus performante d’intranets, d’applications de soutien à la clientèle et de sites web d’entreprises. Coveo consolide et analyse en temps réel les divers flux de connaissances d’une organisation, et offre aux utilisateurs une recherche unifiée, des recommandations d'expertise automatisées ainsi que des connaissances prédictives basées sur le contexte unique et la tâche particulière à accomplir.

Plus de 700 clients dans le monde utilisent Coveo afin d'unifier leurs informations et le rendre les connaissances davantage exploitables. Avec des siège sociaux à Québec pour le Canada et à San Mateo, Californie, pour les États-Unis, ainsi que des bureaux dans le monde entier, Coveo et son réseau de partenaires intégrateurs de systèmes certifiés offrent des solutions de recherche aux organisations de toutes industries et toute provenance.

Coveo est un partenaire stratégique de Salesforce.com et Sitecore, et a été reconnue par des cabinets d'analystes de premier plan tels que Gartner et IDC. Pour plus d'information, veuillez visiter www.coveo.com et suivez-nous sur notre blogue, LinkedIn, Twitter et YouTube.